Klejenie taśm przenośnikowych na gorąco i na zimno - różnice

Taśma przenośnikowa to główny element przenośników taśmowych, służących do transportowania różnego rodzaju materiałów. Aby była w stanie dobrze znosić siły wzdłużne na nią działające, musi być solidnie wykonana, a także precyzyjnie klejona w przypadku ewentualnych awarii do których nieuchronnie dochodzi przy intensywnej produkcji. Klejenia dokonuje się dwoma metodami: na gorąco i na zimno. Jakie są różnice pomiędzy nimi?

Klejenie taśm przenośnikowych na zimno

Metoda ta znajduje zastosowanie przede wszystkim przy niewielkich taśmach, które mają poniżej 100 cm szerokości oraz tych ulokowanych w trudnodostępnych miejscach i to właśnie ostatni element jest jej głównym atutem. Używana jest przy połączeniach schodkowych, w szczególności przy dwóch lub trzech przekładkach. Wówczas uzupełnia się szczeliny, zamyka połączenia, łączy elementy, a następnie je dociska. Do tego typu prac wykorzystuje się dwuskładnikowego, szybkoschnącego kleju, dzięki czemu naprawa jest wykonywana szybko i trwale.

 

Klejenie taśm przenośnikowych na gorąco

Połączenie taśm na gorąco, zwane również metodą wulkanizacji, stosowane jest przy szerokościach przekraczających 100 cm, do czego używa się specjalnych pras. Głównym atutem tej metody jest bardzo duża trwałość zespolenia, która bliska jest nawet stu procentom pierwotnej wytrzymałości produktu. Klejenie odbywa cię za pomocą gumowych mieszanek lub klejów na bazie kauczuku, które następnie wulkanizowane są w wysokiej temperaturze i pod ciśnieniem.

 

Inne metody klejenia taśm przenośnikowych

Sporadycznie stosuje się także inne sposoby scalania. Są to metody mechaniczne za pomocą stalowych konstrukcji, jednak mają one jedynie zastosowanie tymczasowe, w trakcie przeprowadzania standardowych napraw wulkanizacyjnych.

Obydwie metody, zarówno klejenie taśm przenośnikowych na zimno jak i na gorąco, wykonujemy w ramach naszej działalności, zarówno u klienta jak i w siedzibie firmy w Prochowicach w woj. dolnośląskim.